Mediation kan gavne virksomhedens omdømme

Når virksomheder rammes af kriser, er dårligt omdømme på top 5 listen over konsekvenserne. Det viser analyser fra konsulentvirksomheden Burson-Marsteller. Mediation kan være en vej til at håndtere kriserne, inden de gør uoprettelig skade på virksomhedens omdømme.

 

”Vi ved af erfaring, at kriser og juridiske tvister ofte følges ad, uanset om krisen er forårsaget af ulykker, IT-problemer, strejker m.m. Mediation hjælper parterne til at løse tvisterne i fortrolighed udenom retten. På den måde kan man i mange tilfælde undgå, at kriserne bliver del af medieunderholdningen”, udtaler Louise Lerche-Gredal, direktør for Mediationsinstituttet.

Strategisk konflikthåndtering kan forebygge konflikter
Det er imidlertid ikke kun, når krisen og konflikten er brudt ud, at mediation kan være løsningen. Allerede når et samarbejde indgås, bør parterne overveje, hvordan de ønsker at håndtere uenighed undervejs i samarbejdet.

”Det sender et stærkt signal til kunder og samarbejdspartnere, hvis man integrerer mediation og strategisk konflikthåndtering i virksomhedens strategiarbejde. Det viser, at man ikke ønsker at  slås i retten, men derimod er indstillet på at løse konflikter udenom retten ved konstruktiv dialog, forklarer Louise Lerche-Gredal.

Download en gratis mediationsklausul her fra siden.

Mediation hjælper parterne til at løse tvisterne i fortrolighed udenom retten. På den måde kan man i mange tilfælde undgå, at kriserne bliver del af medieunderholdningen

 

Danske Mediatoradvokater / Vesterbrogade 32 / 1620 København V / Tlf. 3343 7000